Recensie: Fanny K. deel 2: Morpheus – Coppers & Krings

‘Morpheus’ is de titel van het langverwachte tweede deel van Fanny K, de uitstekende spin-off waarin Fanny, dochter van Marcel Kiekeboe, enkele jaren ouder is.

Nadat Fanny in het eerste deel ‘Moordgriet’ erachter kwam dat haar vriendin Naomi in Genève op een vreselijke manier vermoord werd, ze zweert de dader te vinden. Ze reist naar Zwitserland om er de begrafenis van Naomi bij te wonen. Maar Fanny is wantrouwig, ze vermoedt dat Naomi’s man Paul en dokter Willisberger de waarheid niet spreken en dat er meer aan de hand is dan dat ze vertellen.

Door haar nieuwsgierigheid brengt Fanny zichzelf in gevaar. Ze moet zelfs vluchten en krijgt hulp uit een onverwachte hoek…

‘Morpheus’ is net als het eerste deel een spannende strip met een bloedstollend verhaal vol actie en avontuur. Fanny is een volwassen, knappe vrouw die weet wat ze wilt en is zeker geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. ‘Morheus’ is een uitstekend vervolg op het eerste album en Fanny heeft opnieuw haar ‘girl power’ nodig om alles tot een goed eind te brengen. We kijken alvast uit naar deel drie ‘De Lokvogel’!

Over Fanny K.

fannyTwee jaar geleden kwam Standaard Uitgeverij met een goed uitgebouwd plan voor een spin-off rond Fanny en haar vriendinnen. Geestelijke vader Merho zag dit volledig zitten. Het was niet de bedoeling dat hij dit zelf zou maken en vond met Toni Coppers en Jean-Marc Krings de ideale scenarist en tekenaar. Je voelt in deze stripreeks duidelijk de hand van Toni Coppers. Toni is een meester in misdaadverhalen en deze spin-off heeft ook een hoog misdaadgehalte. Jean-Marc Krings is een populaire cartoonist in de Franstalige stripwereld en is bekend van o.a. Violine, Agence Quanta en De Sliert van Roba.

“Ik heb het volste vertrouwen in het schitterende scenario van Toni, door Jean-Marc meesterlijk in beeld gebracht. En zo heeft Fanny er in één klap twee geestelijke pluspapa’s bij. Samen met de rest van de Kiekeboes duim ik dan ook voor FANNY K.”Merho

ISBN: 9789002263132 – Paperback – 46p. – Prijs: € 6,99 – Uitgeverij: Standaard Uitgeverij