Recensie: Zwanger?! Van zwangerschap tot kraamperiode – Angélique Coppens & Dries Celis

Vroedvrouw Angélique Coppens heeft een praktijk in Gentbrugge, tevens is ze medeoprichtster van Geboren in Gent, IBCLC lactatiekundige en lector aan de Arteveldehogeschool. Met ‘Zwanger?! Van zwangerschap tot kraamperiode’ heeft ze een boek geschreven voor alle toekomstige ouders.

In dit boek, met illustraties van Dries Celis, kom je alles te weten over de zwangerschap, de bevalling en de eerste weken van de kraamperiode. Heb je een vraag over de zwangerschap of bevalling, gegarandeerd vind je in dit compleet boek een antwoord terug.

Wat zijn de meest voorkomende kwaaltjes bij het begin van de zwangerschap? Wat mag ik eten en drinken en hoe zit het met de seks tijdens de zwangerschap? Hoe bereid je je voor op de bevalling? Hoe ga je om met de weeën? Hoe verloopt het bevallingsproces en wat is de rol van de vroedvrouw tijdens de bevalling? Hoe verzorg je je baby en hoe geef je borstvoeding?

Dit zijn enkele vragen uit het 168 bladzijden tellend boek dat je door je zwangerschap leidt, vol met vele praktische tips, weetjes en lijstjes. ‘Zwanger?!’ is voor de (aanstaande) mama een leidraad en steun in de periode van haar zwangerschap en kort daarna. Maar ook voor de papa is het een interessant boek. Hij leert hoe hij zijn partner kan helpen en bijstaan voor, tijdens en na de bevalling.

sized_zwanger3
Dries Celis

‘Zwanger?! Van zwangerschap tot kraamperiode’ is ontstaan nadat de toekomstige papa Dries Celis prenatale lessen volgde bij Angélique Coppens. Dries sloeg alle informatie gretig op en vond het jammer dat er geen naslagwerk beschikbaar was. Angélique heeft dan besloten een boek te schrijven, wat resulteerde in een naslagwerk over de zwangerschap, bevalling en kraamperiode met prachtige illustraties van Dries Celis.

‘Zwanger?!’ is een uitstekend boek, een aanrader voor toekomstige ouders. Vroedvrouw Angélique beschrijft stap voor stap hoe de zwangerschap verloopt en geeft nuttige info aan alle toekomstige ouders die hun baby vol vertrouwen willen verwelkomen. Ook zeer handig en nuttig is de checklist, achterin het boek.

ISBN: 9789089318831 – Hardcover – 168 blz. – Prijs: € 22,99 – Uitgeverij: Borgerhoff & Lamberigts