Recensie: F.C. De Kampioenen 100 – Alles loopt in het Honderd

Iedereen kent wel F.C. De Kampioenen, de televisieserie die op één liep van 1990 tot 2011 en nog steeds met veel succes wordt heruitgezonden. Sinds 1997 is er ook de gelijknamige stripreeks van Hec Leemans, uitgebracht door Standaard Uitgeverij. De reeks is sinds de start een enorm succes en behoort tot de vijf best verkopende stripreeksen in Vlaanderen. Onlangs werd het honderdste album met de toepasselijke titel ‘Alles loopt in het Honderd’ uitgebracht.

In dit feestalbum komen de Xaverianen, de verre bewoners van de planeet Xaverius die allemaal lijken op Xavier Waterslaeghers, naar de aarde om de honderdste verjaardag van Oma Boma mee te vieren. Maar de groene mannetjes hebben zich van tijdvak vergist, want Pol, Doortje, Carmen en de andere Kampioenen breiden zich voor de vijfentachtigste verjaardag van Oma Boma. Ze willen een groot feest organiseren voor de moeder van Balthazar Boma.

sized_FC De Kampioenen 100 - Alles loopt in het honderd

Meneer Boma heeft echter andere zorgen, de Kampioenen spelen op de verjaardag van zijn moema hun honderdste wedstrijd tegen de Schellekens van zijn rivaal Grootjans. De Kampioenen moeten deze match winnen of Boma doekt de ploeg op en verkoopt het veld en het café.

Intussen zijn de Xaverianen geland op aarde, ze weten echter niet dat Vortox, de vampier, mee is als verstekeling in het ruimtetuig. Door het vergissen van tijdvak komen ze aan op aarde en zijn de Kampioenen allemaal stokoud… Vanaf dan loopt alles in het honderd!

‘Alles loopt in het Honderd’ is net als de vorige 99 albums van Hec Leemans een leuk stripverhaal over het wel en wee van de Kampioenen, de sympathiekste voetbalploeg van ons land. Bij het honderdste album krijg je gratis de ‘Carmens Fantastische Pin-up Superspaarkaart’ bij. Op deze kaart staan alle covers van de honderd verschenen albums en kan je aanduiden welke strips je al in je bezit hebt.

ISBN: 9789002265778 – Paperback – 48 blz. – Prijs: € 6,50 – Uitgeverij: Standaard Uitgeverij