Recensie: Vertongen & Co 26 – Formule H2O bis – Hec Leemans / Swerts & Vanas

Wanneer Oma Boma in de supermarkt haar boodschappen doet, wordt ze in de gaten gehouden door een geheimzinnige spion van Ivan Korsakov, de gemene dictator van Matrakstan. De spion heeft de opdracht gekregen om professor Potferblomm op te pakken. Professor Potferblomm lijkt op twee druppels water op oma Boma en daardoor komt de moeder van Balthazar Boma zonder het zelf te beseffen in nauwe schoentjes.

vert3Potferblomm werkt aan een nieuwe brandstof, gebaseerd op water. En dat klinkt als muziek in de oren van Ivan Korsakov, hij wil de formule kost wat kost in zijn bezit krijgen.

Maar er zijn nog andere kapers op de kust, ook de emir van Zarabuni heeft interesse in de formule en zet zijn mannetjes in om oma Boma te kidnappen. Zijn handlangers slagen erin om haar te ontvoeren, Paulien heeft echter alles gezien en het is aan haar papa om de achtervolging in te zetten, met alle gevolgen van dien. Ook de agenten van de Staatsveiligheid en inspecteur Porei spelen een gevaarlijk spelletje in deze zaak…

vert2‘Formule H2O bis’ is het 26ste album uit de reeks ‘Vertongen & Co’. Een leuk en vooral spannend verhaal met in de hoofdrol oma Boma. Markske probeert op zijn manier de spionnen te pakken te krijgen en kan daarvoor rekenen op de hulp van zijn dochter Paulien en de hond Balthazar.

We kijken al uit naar album nummer 27: ‘Kapitein Mark’,. Benieuwd welk avontuur de immer sympathieke, maar onhandige Mark daarin gaat beleven!

Formule H2O bis – ISBN: 9789002259968 – Paperback – 32 blz. – Prijs: € 6,50 – Uitgeverij: Standaard Uitgeverij