Recensie: Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald – Het Complete Filmscenario – J.K. Rowling

‘Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald’ van de wereldbekende auteur en schepper van Harry Potter J.K. Rowling is het vervolg op  ‘Fantastic Beasts and Where to Find Them’. Het scenario van ‘Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald’ is in boekvorm verschenen bij uitgeverij De Harmonie en is voor de echte Rowlingfans een absolute must have. Want dit filmscenario in boekvorm bevat het volledige script van de tweede film in de reeks van ‘Fantastic Beasts’, met zowel zowel bekende als nieuwe magische dieren en personages.

jk3Het verhaal van ‘Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald’ speelt zich net als de eerste film vijftig jaar voor de komst van Harry Potter af, en dit keer verschuift het decor van New York naar London en daarna Parijs.

Aan het einde van Fantastic Beasts and Where to Find Them wordt met hulp van Newt Scamander de machtige duistere tovenaar Gellert Grindelwald gevangengenomen in New York. Grindelwald weet echter te ontkomen en verzamelt volgers om zich heen die geen enkel vermoeden hebben van wat zijn werkelijke doel is: de heerschappij van tovenaars over alle modderbloedjes en dreuzels.

In een poging de plannen van Grindelwald te dwarsbomen, roept Albus Perkamentus nogmaals de hulp in van zijn voormalige leerling Newt Scamander. Zich onbewust van de gevaren zegt deze toe opnieuw zijn hulp te verlenen. In een steeds sterker verdeelde tovenaarswereld wordt loyaliteit en liefde op de proef gesteld, zelfs onder trouwe vrienden en familie…

J.K. Rowling

jk5J.K. Rowling is de schrijfster van de zevendelige reeks Harry Potter-boeken. Samen met drie boekjes, die ze voor het goede doel schreef, zijn er wereldwijd ruim 500 miljoen exemplaren van verkocht. De reeks is in meer dan 80 talen vertaald en er zijn acht succesvolle films van gemaakt.

‘Fantastic Beasts and Where To Find Them’, de eerste film in de reeks rond ‘Fantastic Beasts’ verscheen in 2016, de tweede film ‘Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald’ kwam in november 2018 in de bioscoopzalen. De reeks zal uiteindelijk vijf delen bevatten. ‘Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald – Het Complete Filmscenario’ is een bijzonder boek met alle teksten uit de film, alle fans van J.K. Rowling zullen van dit boek smullen.

Het boek

Dit boek is ontworpen en geïllustreerd door studio MinaLima uit Londen. Miraphora Mina en Eduardo Lima, de oprichters van MinaLima, hebben als grafisch ontwerper meegewerkt aan zowel de twee Fantastic Beasts-films als de acht Harry Potter-films. Het omslagontwerp en de illustraties in dit boek zijn gebaseerd op elementen en wezens uit het boek. De cover van het boek is dan ook een pareltje, de gouden letters liggen er bovenop en mede daardoor oogt het boek zeer mooi. De prachtige zwart-wit illustraties vormen de spreekwoordelijke kers op de taart.

ISBN: 9789463360647 – Paperback – 303 blz. – Prijs: € 19,90 – Uitgeverij: De Harmonie