Recensie: Wild Vlees – Rudy Morren

Rudy Morren is een bekend acteur en naast acteren schrijft hij sinds een tiental jaar ook scenario’s van films en spannende televisiereeksen zoals Zone Stad, Verschoten en Zoon, F.C. De Kampioenen, Deadline 14/10 en Gent-West. Zijn filmscenario ‘Death and the Maiden’ werd genomineerd voor de Visser-Neerlandiaprijs. Met het boek ‘Wild Vlees’ debuteert hij als thrillerauteur.

wild1WILD VLEES

Het verhaal gaat over Dirk Mertens, een vijftiger die met Karel en Bruno twee broers heeft. Zijn 85-jarige moeder Anna is dementerend en woont in een verzorgingstehuis, zijn vader Marcel is al geruime tijd overleden. Dirk is een boekhouder, zijn oudste broer Karel is politicus en zetelt al 13 jaar in de Kamer van Volksvertegenwoordigers, Bruno is de jongste van het gezin Mertens. Hij is een rijke, succesvol ondernemer.

Dirk is vrijgezel en leeft eerder afgezonderd op de boerderij van zijn ouders. Als kind al mocht hij nooit meespelen met zijn broers en nog steeds heeft hij het moeilijk met contacten te maken. Omdat hij bang is om net als zijn moeder alzheimer te krijgen, zoekt hij sociaal contact op en heeft hij zich om die reden aangesloten bij een koor in het dorp. Marianne, een van de leden van het koor, toont meer dan alleen interesse voor Dirk en de twee houden er een geheime relatie op na.

Maar wanneer blijkt dat Karel zijn stagiaire zwanger heeft gemaakt en Bruno al zijn geld is kwijtgeraakt aan een corrupte Chinees en op de vlucht is voor de fiscus, breekt de hel los voor beide broers. Ze komen noodgedwongen inwonen bij Dirk, die zelf op de vlucht is voor zichzelf.

Wanneer Marianne onverwacht naar de boerderij komt, heeft Dirk het er moeilijk mee. En zeker wanneer ze ongevraagd in zijn kamer in een fotoboek van hem kijkt. Bij Dirk slaan alle stoppen door…

‘Wild Vlees’ is een uitstekende thriller van Rudy Morren, een debuut dat kan tellen! Het is een boek dat op geen enkel moment verveelt en het verhaal is spannend, verrassend en soms zelfs luguber. Via flashbacks komen we mondjesmaat meer te weten over de broers Mertens en vooral over een voorval dat tijdens hun jeugd gebeurd is. Je voelt aan het verhaal dat Morren ervaring heeft als scenarioschrijver, ook dit verhaal zou perfect verfilmd kunnen worden.

‘Wild Vlees’ bevat een meeslepende verhaal, uitstekend opgebouwd en heeft een zeer verrassend plot. Een absolute aanrader!

ISBN: 9789492626431 – Paperback – 334 blz. –  Prijs: € 21,99 – Uitgeverij: Horizon