Recensie: Het upcyclingboek – Elfi De Bruyn

In de reeks ‘For Girls Only!’ is bij Standaard Uitgeverij ‘Het Upcyclingboek’ van Elfi De Bruyn verschenen.

Recyclen is het proces waarbij afval wordt verwerkt tot iets nieuws. Bij upcyclen wordt het materiaal niet afgebroken en verwerkt, maar bewerkt.

upcy1De FGO!-meisjes Yelien, Emma, Eline, Kato en Ellen verzamelden in dit boek hun leukste tips én trucjes samen met Magic Maker Elfi. Zo krijg je ideetjes om bewuster om te gaan met afval en overschotjes van knutselmateriaal en leer je met verf, parels, lijm, kringlooppapier en glitter unieke, leuke spulletjes te maken. Dankzij dit boek doe je ideeën op om coole projecten, alleen of met vriendinnen, te maken. Laat je vooral langs je creatiefste zijde zien en pak uit met nieuwe, mooie en originele spulletjes en dat voor weinig of zelfs geen geld!

Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

‘Het Upcyclingboek’ bevat 40 leuke projecten die eenvoudig te maken zijn. Enkele voorbeelden: zelf je zonnebril pimpen, een make-uphouder maken van enkele vintage spulletjes, van je trendy T-shirt een nog hipper exemplaar maken, en wat denk je van zelf icetea-ijsjes of een discobloempot te maken of je (oude) sneakers op te pimpen? Deze en nog andere projecten staan in ‘Het Upcyclingboek’ van Elfi De Bruyn. Steeds worden de benodigdheden, de werkwijze en interessante tips vermeld. De bijpassende foto’s vormen de kers op de taart.

Het leven is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen

upcy2‘Het Upcyclingboek’ is een uitstekend boek vol DIY-tutorials om het creatieve in jezelf naar boven te halen. Ideaal voor in deze Coronatijden, waarin we toch meer vrije tijd hebben!

ISBN: 9789002268885 – Paperback – 144 blz. – Prijs: € 16,99 – Uitgeverij:  Standaard Uitgeverij