Recensie: Liefde op het strand – Jennifer Probst

Jennifer Probst is schrijfster van romantische en erotische bestsellers die steevast de New York Times- en USA Today- bestsellerlijsten halen. Ze woont in de staat New York met haar gezin. Probst is vooral bekend van de series ‘Getrouwd met een miljonair’, ‘Onvoorwaardelijk’ en ‘Op zoek naar de ware’. Haar romans veroverden heel de wereld. Alleen in Vlaanderen en Nederland verkocht ze al meer dan 200.000 exemplaren. ‘Liefde op het Strand’ is de titel van de eerste roman in een splinternieuwe serie: De Zomerzussen-serie.

liefde1Het verhaal draait om de 32-jarige weddingplanner Avery. Samen met haar twee zussen Bella en Taylor runt ze Sunshine Bridal. Ze staan bekend als de beste weddingplanners  voor een idyllische zomer bruiloften in Cape May en de drie zussen bezorgen hun klanten de mooiste dag van hun leven.

Avery krijgt telefoon van haar beste vriendin Ally. Ze vertelt haar dat ze in het huwelijksbootje stapt met haar grote liefde Jason. Ze droomt van een zomer bruiloft in Cape May aan het Jersey strand. Ally wil dat Avery haar huwelijk organiseert van a tot z. Avery is in de wolken, maar er is één probleem. De bruiloft is al binnen drie maanden en het is de drukste periode van het jaar. Ze kan onmogelijk neen zeggen tegen Ally om haar bruiloft te organiseren. Ze weet haar zussen te overtuigen en belooft hen om helemaal alleen de bruiloft voor haar rekening te nemen.

Om alles te regelen heeft Ally een huis gehuurd aan de Beach Avenue in Cape May. Zo kunnen ze veel tijd met elkaar doorbrengen om de bruiloft te regelen. De verloofde had zijn bruid carte blanche gegeven voor zowel het feest als het kostenplaatje van de bruiloft. Dit ging de gemakkelijkste bruiloft ooit worden, volgens Avery.

Ally is niet alleen gekomen naar Cape May. Ze is vergezeld van haar oudere broer en voogd Carter Ross. Carter heeft zijn moeder op haar sterfbed beloofd goed voor zijn zusje te zorgen. Hij gaf haar een veilig en stabiel leven en neemt zijn taak om haar getuige te zijn bij haar bruiloft heel serieus. Ook al lijkt trouwen voor hem een ceremoniële horror waardoor je voorgoed aan iemand vasthangt. Voor zijn zus heeft hij alles over.

Als Avery oog in oog staat met Carter Ross, gaan alle alarmbellen aan. Als ze hoort dat haar vroegere kwelgeest de hele zomer in Cape May blijft om mee de bruiloft te organiseren, wordt ze woest van binnen. Maar Carter is niet haar eerste uitdaging, als weddingplanner heeft ze al veel crisissituaties moeten oplossen en heeft ze al veel ervaring met bemoeizuchte moeders van bruiden, hysterische bruidsmeisjes, helse bruiden en zelfs bruiden die met elkaar op de vuist gaan. Dus ze zal Ross ook wel aankunnen. Ze ondervindt al gauw dat Carter zich met elke beslissing bemoeit die Avery neemt en trekt alles wat ze doet in twijfel. Hij is een echt monster.

De gemoederen tussen Carter en Avery lopen al snel hoog op. Maar ze is vastbesloten om Ally de perfecte bruiloft te bezorgen en besluit hem geen millimeter ruimte te geven. Maar hij is een echte nachtmerrie, hoe hard Avery ook probeert, ze kan niet anders dan de hele zomer met hem doorbrengen. Wat Ross nog nerveuzer maakt dan hun onophoudelijke strijd over de bruiloft, zijn de gevoelens die hij voor haar heeft. Naarmate de nazomer bruiloft dichterbij komt, worden Avery en Carter gedwongen een beslissing te nemen die alles kan veranderen…

Hou je van de romans van Audrey Carlan, Bella André, Jessica Clare en Sylvia Day? Dan moet je zeker de romans van Jennifer Probst ook lezen!

In deze roman neem je een kijkje achter de schermen van drie weddingplanners die de mooiste en magische strandbruiloften organiseren. Voor mij was deze roman heerlijk om te lezen. Het deed mij wegdromen in een wereld vol romantiek  en ook terugdenken aan mijn eigen huwelijk.

Het verhaal leest snel en luchtig weg, dankzij de vlotte pen van Jennifer én de interessante personages. We maken kennis met de drie zussen. Avery, een perfectionist en workaholic. Zelf gelooft Avery in de ware liefde, maar alleen voor haar klanten. Haar zus Bella, een jonge weduwe en moeder van Zoë, is een echt prinsesje die iedereen probleemloos rond haar vinger windt, steelt ongetwijfeld het hart van elke lezer. De jongste zus is Taylor, ze is heel excentriek en sarcastisch, maar heeft een hart van goud. Gabe is de rechterhand van Avery, een knappe en sympathieke jongeman, waar het vrouwelijk schoon als bosjes voor valt. De goed uitziende Carter Ross daarentegen is bot, bazig en arrogant. Hij loopt over van het zelfvertrouwen en maakt Avery’s leven tot een hel. Hoe zijn hondje Lucy het met hem uithoudt is een grote vraag van iedereen.

Deze meeslepende romantische roman met een erotisch tintje is heerlijke en ontspannende lectuur om even al jouw zorgen in deze zware Coronatijden te vergeten. Nestel je op de bank of zoek een fijn leeshoekje in de tuin en geniet van deze roman met een happy-ending.

De romans van Jennifer Probst zijn echt verslavend. Al haar romans zijn los van elkaar te lezen. Maar ik waarschuw je, als je één gelezen hebt, verslind je ze allemaal in een kort tempo. Ik kan alvast niet wachten om de tweede roman te lezen van deze zomerzussen-serie!

ISBN: 9789022589489 – Paperback – 432 blz. – Prijs: € 17,99 – Uitgeverij: Boekerij

Het boek is online te bestellen via de website van uitgeverij Boekerij: