Recensie: Mathilde – Marina Theunissen

Masha Schilders uit Bilzen heeft een moeilijke jeugd gehad. Ze is twintig jaar geleden haar moeder en haar pasgeboren zusje verloren. Ook haar vader is, bewust en zonder afscheid te nemen, sindsdien uit haar leven verdwenen. Ze kwam in verschillende pleeggezinnen terecht en had slechts één doel voor ogen: haar vader terugvinden. Wanneer ze na al die jaren plots een brief van hem ontvangt, waarin hij vraagt of ze hem wil opzoeken, trekt ze naar Gent.

mat1Dit is het begin van een onverwacht, bloedstollend en spannend avontuur voor de 28-jarige Masha. Onderweg loopt ze er een oude bekende tegen het lijf, een man die haar sinds jaren zoveel stress bezorgd, dat ze al tien jaar in behandeling is bij een psychiater. Ook leert ze de mysterieuze Dymfna, de doodsbange Paris en politie-inspecteur Bertho Jeandarme, de man die haar helpt bij haar zoektocht naar haar vader, kennen. Verder komt ze in aanraking met Luigi en Marco, twee zware jongens die Paris op de hielen zitten.

Het is geen gemakkelijke zoektocht voor Masha, want wie spreekt de waarheid en wie liegt? Een ding is zeker: Niets is wat het lijkt en niets lijkt wat het is…

‘Mathilde’ is voor Marina Theunissen uit Kersbeek-Miskom haar debuut als thrillerauteur. Eerder schreef ze negen succesvolle jeugdverhalen. En Marina heeft met ‘Mathilde’ een thriller geschreven die inslaat als een bom. Een verhaal dat van in het begin spannend en mysterieus is, waarin Masha verschillende mensen ontmoet, niet altijd toevallig, en met haar zoektocht terecht komt in een web vol leugens en intriges, Ze probeert met de moed der wanhoop de waarheid te vinden en riskeert lijf en leden om toch maar haar grote droom na te streven. Wie uiteindelijk Mathilde is en welke rol ze in het verhaal speelt, komen we later in het verhaal te weten.

mat2‘Mathilde’ is het eerste boek van een nieuwe reeks voor Marina Theunissen. Een uitstekende thriller vol spanning, waarin we mondjesmaat meer te weten komen over het leven van Masha, met een bloedstollend en onverwacht plot. ‘Mathilde’ bevat verschillende verhaallijnen die als het ware puzzelstukjes zijn en op het einde een voor een op hun plaats vallen. Met deze psychologische thriller bewijst de auteur dat ze ook in dit genre heel wat in haar mars heeft. Met haar thrillerdebuut heeft Marina in elk geval gescoord en we zijn benieuwd wat de opvolger ons zal brengen!

ISBN 978 90 5927 428 0 – Paperback – 264 blz. – Prijs: € 22,50 – Uitgeverij: C. de Vries-Brouwers

Je kan dit boek bestellen via de website van de uitgeverij: