Recensie: Mannen van de Wereld – Deel 1: Verlangen – Audrey Carlan

Audrey Carlan schreef al meerdere succesvolle, hotte series waaronder de verslavende ‘Calendar Girl’- serie en de ‘Yoga Girl’-serie. Van haar romans werden ruim 200.000 exemplaren verkocht. Bij uitgeverij Boekerij verscheen een nieuwe reeks van deze bestsellerauteur die draait rond drie knappe mannen die twaalf steden bezoeken en ontelbaar veel wensen vervullen van vrouwen. ‘Mannen van de Wereld – Verlangen’ is de eerste roman in deze zinderende reeks.

man1In deze nieuwe reeks introduceert de auteur Parker, Bo en Roy, drie knappe en sexy mannen die al de beste vrienden zijn van in hun studietijd. Het zijn echte vrouwen magneten en zijn daar zelfs zo goed in, dat ze er hun beroep van hebben gemaakt. Samen runnen ze het bedrijf Mannen van de Wereld. De drie mannen beleven veel plezier aan hun job en met hun vaardigheden bieden ze hun diensten aan aan kapitaalkrachtige klanten.

Vanuit Boston vliegen Parker, Bo en Roy de hele wereld rond om vrouwen te helpen met allerhande klussen. Ze helpen hen met het verbeteren van hun bedrijven, hun levensdoelen en vele andere zaken  Elke opdracht die ze krijgen is anders en vereist een andere aanpak. Meer nog, met hun knappe verschijning zetten de harten van de klanten in vuur en vlam.

In ‘Verlangen’ huurt de schatrijke Sophie uit Parijs Mannen van de Wereld in. Na het overlijden van haar vader moet zij het familiebedrijf verder leiden. Maar dat lukt haar niet. Ze roept de hulp van de mannen in om een echte zakenvrouw te worden.

Vanuit Boston vertrekken ze naar Parijs, waar ze Sophie binnen de kortste keren omtoveren tot de stralende ster van de lichtstad. En dan hebben we het nog niet eens over wat er gebeurt als de lichten uitgaan…

Deze opdracht heeft hen geen windeieren gelegd. Door Sophie doet de beroemde en duurst betaalde actrice en fotomodel Skyler Paige uit New York ook beroep op ‘de mannen’. Skyler Paige heeft er genoeg van, haar leven is betekenisloos geworden. Parker reist af naar New York om de vrouw van zijn dromen haar muze te helpen terugvinden. Maar New York – de stad die nooit slaapt- blijkt een plek waar je maar al te gemakkelijk wegdroomt. Maar gelukkig zijn de mannen experts in het scheiden van werk en privé…

Iedereen die van de Vijftig Tinten serie houdt, moet deze roman gelezen hebben!

man2In ‘Verlangen’ volgen we de drie knappe en charmante mannen uit Boston naar Parijs en New York waar ze de problemen waar hun klanten mee kampen oplossen. Dit zorgt voor een geweldig verhaal vol met romantiek, humor en hete passages die menig lezers rode oortjes zullen opleveren.

Audrey Carlan heeft een prettige schrijfstijl die gemakkelijk leest. Ook de personages zijn goed gekozen. Drie mannen met een totaal verschillende persoonlijkheid die allemaal hetzelfde willen: vrouwen, geld en macht.

Ze beschikken elk over hun eigen talent, wat ze ten volle benutten in hun werk. Bo, de versierder, geeft met zijn gouden handen de klanten een make-over en leert hen goed voelen in hun vel. Roy is goed in cijfers. Alles wat hij aanraakt verandert in goud. Dit bezorgde hem de bijnaam van schatbewaarder. Parker, de bezieler van het bedrijf , is een combinatie van de twee. Hij is een sterke, zelfverzekerde man met oog voor detail. Ze noemen hem de dromenvanger omdat hij alle wensen van de vrouwen vervult.

Het verhaal wordt verteld uit het standpunt van Parker, de nieuwe mister Grey. De auteur belicht zijn leven waardoor je een goed beeld krijgt van hem. Graag zou ik Bo en Roy ook beter leren kennen. Misschien is dit voor de volgende romans? Persoonlijk vond ik ‘Verlangen’ een goed begin van een nieuwe serie. Een ontspannend verhaal over drie mannen met een hoog libido, die niet alleen goed zijn in hun werk, maar ook stomende avonturen beleven!

In mei verschijnt met ‘Lust’, het tweede deel van deze Mannen van de wereld-serie.

ISBN: 9789022588338 – Paperback – 272 blz. – Prijs: € 16,99 – Uitgeverij: Boekerij