Recensie: Jommeke 299 – De Flipposaurus – Jef Nys

In de nieuwste Jommekesstrip ‘De Flipposaurus’ staan dinosaurussen centraal. Het verhaal begint wanneer Jommeke, Filiberke en Benjamin, de zoon van paleontoloog Hendrik Borstel, in een bos archeologische vondsten proberen op te graven, echter zonder succes.

Wanneer Hendrik Borstel samen met professor Gobelijn naar Alaska op expeditie vertrekt, mag Hendrik bij zijn vrienden blijven logeren. Hij gaat samen met Jommeke, Filiberke en Flip een bezoekje brengen aan het Museum voor Natuurwetenschappen in Brussel. Omdat Hendriks vader er werkt heeft Benjamin een sleutel en onze vrienden bezoeken ‘s nachts het museum. Daar vinden ze een dief in het kantoor van Hendrik. De dief ontsnapt en ze ontdekken dat hij naar Siberië is vertrokken, daar waar vader Borstel geheime opgravingen doet.

Omdat ze geen tijd meer hebben om Hendrik Borstel en professor Gobelijn te verwittigen, vertrekken de drie én Flip met de glazen bol van professor Gobelijn naar Siberië. Wanneer ze daar zijn aangekomen doet Filiberke de ontdekking van zijn leven…

‘De Flipposaurus’ is intussen al het 299ste album uit de reeks rond Jommeke. Het verhaal brengt hem deze keer naar Siberië, waar het ijskoud is. Uiteraard beleven ze daar een knotsgek avontuur en ontmaskeren er de dief. Het is een boeiend, avontuurlijk en vooral spannend verhaal waarin Jommeke en Filiberke  gelukkig op de steun van Fip kunnen rekenen.

Het volgende album ‘De Plasticjagers’ is een jubileumalbum, dit wordt het 300ste stripverhaal uit de reeks rond de jongen met het strooien kapsel.

ISBN: 9789462107229 – Softcover – 32 p. – Prijs: € 6,50 – Uitgeverij: Ballon