Recensie: Een meisje met twee borsten – Erik Segers

Erik Segers is freelance journalist, studeerde Germaanse filologie aan de universiteit van Gent, schreef kortverhalen en televisiescenario’s en publiceerde een boek over Lode Zielens. In 2019 debuteerde hij met de roman ‘Ik ging naar de dokter’, die lovend onthaald werd bij pers en publiek. Nog geen jaar na zijn alom bejubelde debuutroman komt Erik Segers nu met een grensverleggende nieuwe roman ‘Een meisje met twee borsten’.

In ‘Een meisje met twee borsten’ maken we kennis met Jonathan, een jongeman die een saai bestaan leidt. Op een dag besluit hij om uit zijn comfortzone te stappen. Hij raapt zijn moed bijeen en koopt in het grootste geheim een one way ticket naar New York, waar hij ‘M’, het meisje van zijn dromen zal ontmoeten. Het avontuur van Jonathan begint al bij hem thuis, en dit is nog maar het begin van een spectaculaire tocht vol verrassingen.

Op een bankje in Central Park in New York ontmoeten twee meisjes Ouri en Janet elkaar voor het eerst. Ze zijn allebei zo verdrietig dat ze er in slagen om een hele massa mensen naar zich toe te lokken, tot grote ergernis van de politie. Tussen de meisjes groeit er een vriendschapsband en ze hebben een ding gemeen: ze zijn beiden op zoek naar geluk en liefde. Tijdens hun bezoek aan de Moon Rock Club in Manhattan maken ze kennis met een man met een zwarte hoed en een pistool. Deze ontmoeting is het begin van een lang verhaal.

Ook maken we kennis met de broers Paljas, een boeventrio dat na een incident in Brussel in de gevangenis belandt. Door een ongelukkig toeval komen ze terecht in een nonnenklooster. Al vlug ontdekken ze dat de nonnen geen gewoon kloosterleven leiden. Naast bidden hebben ze nog andere bezigheden waarmee ze de broers de stuipen op het lijf jagen. Op een vernuftige wijze weten ze uit het nonnenklooster te ontsnappen en kiezen ze het hazenpad richting Mexico.

Auteur Erik Segers verweeft deze drie spannende en hilarische verhalen tot een groots en doldwaas avontuur waarin de speelarena zich uitstrekt over de halve wereldbol.

Erik Segers is uniek in het schrijverslandschap. Wie ‘Ik ging naar de dokter’ gelezen heeft, kan dit beamen. De manier waarop hij een verhaal schrijft en zijn verbeelding is echt ongezien. Als je denkt van nu kan het niet meer straffer worden, dan heb je het mis. In ‘Het meisje met twee borsten’ komt Erik Segers nog straffer uit de hoek dan in zijn debuut!

‘Het meisje met twee borsten’ is een verhaal vol grappige situaties, intriges en absurde toestanden. Alle kleurrijke personages in het verhaal hebben één ding gemeen: borsten. De ene borstenman wil er heel veel, de andere komt toe met twee en ook de vrouwen zijn niet vies om hun heerlijkheden tentoon te stellen.

Maar de vraag is: zal Jonathan ooit zijn droomprinses ‘M’ ontmoeten? Zullen Ouri en Janet hun geluk en liefde vinden? En hoe loopt het af met het niet zo snuggere boeventrio? Om het antwoord op deze drie vragen te kennen, moet je deze geweldige roman lezen.

‘Een meisje met twee borsten’ is een prachtige dolkomische roman waar je niet genoeg van krijgt. De auteur trekt alle registers open en weet tot zelfs de grootste zuurpruim aan het lachen te brengen. Erik trakteert de lezers op een waanzinnig fictief verhaal vol intriges,veel humor, een portie erotiek en vele personages waarvan hun naam begint met een ‘M’. De auteur weet de lezer tot de laatste pagina te boeien met dit uniek verhaal, met verwijzingen naar de actualiteit en een flinke dosis Nederlandstalige muziek.

Kortom, dit fantastische verhaal is ontspannende lectuur met een lach en een traan, een zucht en een zoen en heel veel borsten. Stap mee op het vliegtuig richting New York en beleef een doldwaas avontuur! Ik ben alvast benieuwd naar jouw volgende roman Erik!

ISBN: 9789082987126 – Paperback – 336 blz. – Prijs: € 20,99 – Uitgeverij: Good Stuff! Books