Recensie: Over Haar Lijk – Sarah Pinborough

Sarah Pinborough woont in Londen. Ze is de New York Times en Sunday Times bestsellerauteur van de psychologische thriller ‘Wat jij niet ziet.’. Van deze spraakmakende thriller komt er begin 2021 een Netflix-serie. Behalve thrillers schrijft Sarah ook YA-romans en scenario’s. Bij uitgeverij The House of Books verscheen haar nieuwste thriller ‘Over haar lijk’.

Succesvol advocaat Jason Maddox behoort tot de rijke elite van Savannah. Zijn eerste echtgenote heeft hij ingeruild voor de veel jongere Marcie. Na haar huwelijk met Jason kreeg Marcie toegang tot de rijkere kringen. Ze moet hard knokken om er in dit wereldje bij te horen, maar voelt dat dat nooit zal lukken.

Kort na het overlijden van zijn echtgenote gaat Jason’s baas William Radford IV op zakenreis naar Londen. Hij keert niet alleen terug naar huis, maar met de bloedmooie 22-jarige Keisha, waarmee hij in Londen getrouwd is. Iedereen raakt in de ban van de jonge, aantrekkelijke en bloedmooie nieuwe echtgenote van William. Vooral Jason kan zijn ogen niet van haar afhouden, wat tot jaloezie leidt bij Marcie.

Het is duidelijk dat Jason verliefd is op de vrouw van William en bij Marcie gaan meteen alle alarmbellen rinkelen. Ze is bang dat Jason zal doen wat hij deed bij zijn eerste echtgenote en dat zij nu ook ingeruild zal worden voor een mooier en jonger exemplaar. Nu ze dankzij haar man is opgeklommen van de laagste tot de hoogste klasse, is ze niet van plan om het leven dat ze leidt zomaar op te geven. De meeste vrouwen zouden een moord begaan om in de schoenen van Marcie te staan. Maar de vraag is: hoe ver zal Marcie gaan om haar luxe leventje te behouden?

Met ‘Over haar lijk’ schreef Sarah Pinborough een onvoorspelbare en meeslepende thriller die nog lang blijft nazinderen.

Sarah Pinborough heeft een fantastische psychologische thriller geschreven, die lang blijft nazinderen. Het verhaal draait rond twee vrouwen: Marcie en Keisha. In afwisselende hoofdstukken vertellen ze elk hun eigen verhaal.

Beiden zijn ze getrouwd met een rijke, oudere man en dankzij hun huwelijk behoren ze nu tot de rijke elite van Savannah. De vrouwen hebben heel wat gemeen met elkaar. Beiden leiden ze een luxeleventje en brengen veel tijd door in country clubs. Marcie en Keisha zijn  onzeker en hebben geheimen die ze voor hun mannen verborgen houden. Ze hebben alles waar ze van dromen, maar zitten gevangen in een huwelijk dat niet om liefde en geluk draait, maar wel om prestige.

Al gauw komen ze erachter dat het leven van hun rijke vrienden niets is wat het lijkt. In de wereld van de rijken zijn geld en status belangrijker dan liefde. En de geheimen die ze met zich meedragen, mogen kost wat kost niet uitlekken naar de buitenwereld. Meer nog, ze gaan over lijken om de geheimen verborgen te houden…

‘Over haar lijk’ is een briljante thriller waarin erotiek, spanning, magie en mysterie naadloos in verweven worden.

Het is een ingenieus verhaal met boeiende personages waarin we binnenkijken in de onbekende wereld van de rijke elite waarin leugens, bedrog, geheimen en jaloezie schering en inslag zijn. Door haar vlotte schrijfstijl en haar ervaringen met het schrijven van scenario’s is het precies of je als lezer alles samen met de personages beleeft. Sarah wist mij telkens te verrassen met plotwendingen die ik totaal niet verwachte. Eén ding is zeker: geld maakt niet gelukkig!

‘Over haar lijk’ is een must-have voor zij die houden van het betere thriller werk.

ISBN: 9789044359107 – Paperback, – 400 blz – Prijs: € 22.99 – Uitgeverij: The House of Books