Recensie: Al jouw leugens – Rebecca Fleet

Rebecca Fleet studeerde Engelse literatuur in Oxford en werkt nu als schrijver en marketeer in Londen. In 2019 werd haar debuut ‘De Huizenruil’ naar het Nederlands vertaald. Deze psychologische thriller werd lovend ontvangen bij pers en publiek. Nu ligt haar tweede thriller in de winkelrekken met als titel ‘Al jouw leugens’.

Na de tragische dood van zijn vrouw blijft Alex alleen achter met zijn jong dochtertje Jade. Ze redden het prima. Wanneer hij de sexy Nathalie ontmoet, slaat de vonk tussen hen meteen over. Nu hij bijna tien jaar weduwnaar is, beseft hij nu pas dat er iets ontbreekt in zijn leven. Het koppel besluit om in het huwelijksbootje te stappen.Tussen Nathalie en Jade klikt het prima.  Ze zijn niet alleen twee handen op eén buik, ze hebben een innige band en Jade aanziet Nathalie ook als haar tweede moeder.

Op een septembernacht keert Alex na een ontmoeting met klanten in een bar te voet huiswaarts. Onderweg spelen er sensuele gedachten door zijn hoofd van een stomende nacht met zijn echtgenote. Zijn gedachten worden verstoord door licht en een vreemde geur, en plots realiseert hij zich dat het zijn huis is dat in brand staat. Als hij thuis aankomt treft hij Nathalie buiten aan, maar Jade is nog steeds binnen.

Gelukkig wordt ze op tijd door de brandweer uit het huis gehaald, maar ze heeft brandwonden. Alex verwijt Nathalie dat ze Jade niet gered heeft. Tijdens een bezoek aan zijn dochter in het ziekenhuis houdt Jade vol dat ze een man in huis heeft gezien op de avond van de brand. Nathalie ontkent dat ze bezoek heeft gehad.

Een van hen moet liegen, en Alex staat voor een onmogelijke keuze: gelooft hij zijn vrouw of zijn dochter? Er is geen enkele reden om te twijfelen aan zijn vrouw, maar ook niet aan zijn dochter. Als hij een foto vindt tussen de spullen van zijn vrouw, begint hij te twijfelen aan haar verhaal. Hij besluit om op zoek te gaan naar de waarheid…

Met ‘Huizenruil’ schreef Rebecca Fleet een ijzersterk debuut. Daarom had ik van haar tweede psychologische thriller ‘Al jouw leugens’ hoge verwachtingen. En ik kan zeggen dat deze thriller mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen heeft..

Rebecca Fleet schreef een realistisch en geloofwaardig verhaal met veel spanning, drama en onverwachte wendingen.

In afwisselende hoofdstukken maken we kennis met de vier personages. Alex en Nathalie vertellen ieder hun eigen verhaal dat zich afspeelt in het heden. Ook komen de zussen Sadie en Rachel aan bod. Ze vertellen elk hun verhaal dat zich afspeelt in het verleden. Maar wat heeft dit te maken met Nathalie en Alex? Al snel wordt duidelijk dat ieder personage wel iets verbergt….

‘Al jouw leugens’ is een schitterende psychologische thriller waarin niets is wat het lijkt. Wie spreekt de waarheid en wie kan je echt vertrouwen? Vanaf de eerste pagina houdt het verhaal je in zijn greep en laat het je niet meer los. Rebecca Fleet schreef een fantastische thriller die ook zou kunnen gebeuren in het echte leven. De personages zijn geloofwaardig weergegeven en als lezer kruip je echt in hun hoofd waardoor je hun gevoelens en hun daden meevoelt. Kortom; een must-read voor elke thriller fan!

ISBN: 9789022587478 – Paperback – 368 blz – Prijs: € 20,99 – Uitgeverij: Boekerij – Ook verschenen als e-book