Recensie: Verleidelijk gevaar – Sandra Brown

De Amerikaanse Sandra Brown is geboren en getogen in Texas. Ze was model, actrice en tv-presentatrice voor ze in 1981 als schrijfster debuteerde. Ze schrijft romans en thrillers onder verschillende pseudoniemen: Rachel Ryan, Laura Jordan en Erin St.Claire, maar ook onder haar eigen naam. Sandra Brown is de bestverkopende spanningsauteur ter wereld. Haar boeken zijn stuk voor stuk New York Times-bestsellers, wereldwijd gingen er ruim tachtig miljoen exemplaren van haar romans over de toonbank. Inmiddels is haar naam synoniem voor romantische spanning. Ze won vele prijzen en in 2008 riepen de International Thriller Writers haar uit tot Thriller Master.

Verleidelijk gevaar

Het verhaal begint op een nacht in het jaar 2000. Vier mannen plegen een bijna perfecte overval op een winkel in Penton. Het levert hen een buit op van een half miljoen dollar. De vier mannen sluiten een pact en gaan ieder hun eigen weg.

Maar hun plannen verlopen niet zoals gedacht. De volgende morgen belandt een van hen in het ziekenhuis, een ander wordt opgepakt, nummer drie wordt vermoord en de vierde man, de vermoedelijke moordenaar, verdwijnt met de noorderzon.

Na de verdwijning van haar vader is Arden Maxwell samen met haar oudere zus vertrokken naar Dallas voor een nieuwe start. Twintig jaar later. Nu Arden zwanger is, keert ze terug naar Penton om een nieuw leven op te bouwen in het ouderlijk huis. Door de jaren is het huis in verval geraakt en Arden huurt de plaatselijke aannemer Ledge Burnet in om het huis te renoveren.

In het stadje doet nog steeds het gerucht de ronde dat haar vader na de overval zijn handlanger heeft vermoord en er vandoor is gegaan met het geld. Arden neemt het haar vader nog altijd kwalijk dat hij haar en Lisa aan hun lot heeft overgelaten. Door een toeval  komt ze erachter dat Ledge Burnet, die destijds een rebellerende tiener was, meer weet over de overval. Arden wil weten wat er destijds is gebeurd en gaat samen met Ledge op zoek naar antwoorden. Ook hij heeft nooit geloofd dat Ardens vader verantwoordelijk was voor de moord.

Vanaf het moment dat ze terug is wordt Arden scherp in de gaten gehouden door twee medeplichtigen van de overval. Want zij verdenken haar ervan dat ze weet waar de buit is. Ledge probeert haar te beschermen, maar dit wordt niet altijd in dank afgenomen.

Na wat ze vernomen heeft over Ledge weet Arden niet of ze hem kan vertrouwen. Maar de aantrekkingskracht die ze voor elkaar voelen gaat een steeds grotere rol spelen. Is het tijd om het verleden achter zich te laten en zich te richten op de toekomst?

Het was voor mij de eerste keer dat ik een thriller van Sandra Brown heb gelezen en het beviel mij goed.

Met ‘Verleidelijk Gevaar’ schreef Sandra Brown een meeslepende spannende thriller met een romantisch tintje. Het verhaal speelt zich af in het heden en in het verleden en bestaat uit twee verhaallijnen. In de eerste verhaallijn maken we kennis met Arden, een jonge vrouw die terugkeert naar haar ouderlijk huis. Haar zoektocht naar de waarheid wat er met haar vader gebeurd is, staat centraal. De tweede verhaallijn is geschreven uit het perspectief van de overvallers. We krijgen een volledig beeld wat er zich heeft afgespeeld voor, tijdens en na de overval.

Sandra Brown heeft een vlotte pen en schrijft zeer beeldend. Het is alsof je als lezer zelf betrokken bent in het verhaal. De auteur weet de spanning, mysterie, actie en romantiek perfect te combineren tot een meeslepende romantische thriller. Het verhaal is voorspelbaar, maar Sandra Brown verrast de lezers met vele plot twists en een eind dat je totaal niet ziet aankomen.

Een geslaagde thriller die je in een ruk uitleest!

‘Verleidelijk Gevaar’ is een goed geschreven verhaal met een stoere en sexy held, een slechterik en een powervrouw. Deze meeslepende, spannende thriller met een romantisch tintje doet je op het puntje van je stoel zitten en zorgt voor vele uurtjes ontspanning. Geen zware kost waarbij je je hoofd moet breken, maar je gewoon laten meevoeren in het verhaal en genieten is de boodschap.

ISBN: 9789022592502 – Paperback – 352 blz – Prijs: € 20,99 – Uitgeverij: Boekerij – Ook verschenen als e-book